سمپاشی

وبلاگ نويسي

سمپاشی

۳۷ بازديد

سمپاشی چیست؟

سمپاشی ساختمان یکی از راه‌های کم دردسر خلاصی از شر حشرات موذی در خانه‌ها، آپارتمان‌ها، انبارها و … است. ولی آیا سمپاشی ساختمان راه حلی موثر است و آیا برای انجام آن لازم است.

سمپاشی ساختمان برای نابودی چه نوع حشرات یا موجوداتی مناسب است؟

به طور کلی سمپاشی ساختمان برای از بین بردن تمامی حشرات و جانداران موذی صورت می‌گیرد. سمپاشی معمولا برای نابودی موش، عقرب، رتیل، مارمولک، مورچه، سوسک، هزارپا، خرخاکی، کنه، ساس و کک انجام می‌شود؛ در بیشتر موارد یک بار سمپاشی کافی نیست و نیاز به تکرار آن در دوره‌های تخم‌گذاری لازم است. گاهی در برخی موارد تعداد حشرات مانند مورچه‌ها که زیاد شود، سمپاشی افاقه نکرده و خراب کردن خانه و ساختمان ضروری به نظر می‌رسد.

 

حشرات و جانداران موذی از چه راه‌هایی وارد ساختمان‌ می‌شوند؟

حشراتی مانند سوسک، مورچه و موش معمولا برای جستجوی غذا وارد محلی می‌شوند و یا به همراه وسایل آلوده به آن‌ها و تخم آن‌ها وارد محیطی می‌شوند. اگر خانه خیلی قدیمی باشد، از طریق چاه فاضلاب، سوراخ‌ها و فضاهایی که دیوارها و وسایل خانه وجود دارد که رطوبت و گرمای مناسبی برای رشد و زندگی آن‌ها فراهم می‌کند، وارد ساختمان می‌شوند. آشپزخانه ها هم محل مناسبی برای مخفی شدن حشرات موذی است زیرا هم مرطوب است و هم غذا در آن به وفور پیدا می‌شود. از این رو رستوران‌های زیادی هستند که در رابطه با حشرات موذی به مشکل برخورده‌اند.

اگر خانه در محلی مانند روستا، مزرعه و یا نزدیک جنگل باشد جانوران موذی دیگری مانند عقرب، رتیل، موش صحرایی و … نیز امکان ورود به خانه را پیدا خواهند کرد. در این مواقع سمپاشی دردی را دوا نمی‌کند و تنها مرهمی موقتی است، زیرا خانه در محل زندگی این جانوران ساخته شده است و همواره در قلمرو آن‌ها هستید.

 

برای اطلاعات بیشتر و کمک گرفتن از مشاوران متخصص به سمپاشی پگاه مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.